Wymagania kwalifikacyjne |
Zadania i formy realizacji |
Oczekiwane efekty |
Termin realizacji |
5 ust. 2 pkt.1 Opracowanie i wdrożenie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy podwyższenia jakości pracy szkoły, w tym wykorzystywanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej |
|
Poznanie procedury awansu zawodowego; Uczestniczenie w kursach, szkoleniach i warsztatach metodycznych Rozbudowanie własnego warsztatu i metod pracy: - obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli; - prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli; Uczestniczenie w szkoleniach WDN; Wzbogacanie zasobów biblioteczki przedmiotowej: - nowe pozycje literaturowe, materiały metodyczne, zestaw aktów prawnych; Tworzeniedokumentów szkolnych: - kart informująco oceniających dla II i III klas, - kryteriów wymagań edukacyjnych; Systematyka szczególnych osiągnięć sportowych uczniów ;
Prowadzenie gazetki sportowej;
|
Zapoznanie i analiza dokumentów prawa oświatowego; Doskonalenie własnego warsztatu pracy i uatrakcyjnianie zajęć wychowania fizycznego;
Doskonalenie umiejętności interpersonalnych;
Samodzielne zgłębianie wiedzy; Wykorzystywanie materiałów i fachowej literatury przez nauczycieli wychowania fizycznego; Wzbogacanie wiedzy stażystów;
Osiągniecie jak najwyższego poziomu kultury fizycznej wśród młodzieży Gimnazjum Nr 4;
Roczne zestawienia, tablica rekordów sportowych Gimnazjum Nr 4 – promocja sukcesów sportowych; Aktualne informacje sportowe ;
|
IX 2003r.
Ustawiczne kształcenie;
Zgodnie z harmonogramem szkoleń;
Cały okres stażu;
I sem. roku szkolnego 2003/2004
Czerwiec każdego roku szkolnego; Wrzesień/październik 2005/2006 Aktualizacja na bieżąco;
|
|
Modernizacja zaplecza sportowego: - ukierunkowanie pracy ucznia na bogacenie bazy pomocy dydaktycznych; - troska o bazę i sprzęt sportowy; Motywowanie i wspieranie działań na rzecz kreatywnego rozwoju uczniów; Opieka nad Samorządem Szkolnym; Propagowanie sportowego stylu życia : Organizacja i przeprowadzenie szkolnych rozgrywek sportowych: - turniej tenisa stołowego, - turniej siatkówki dziewcząt i chłopców, - turniej szachowy, - konkursy o tematyce sportowej, - turniej siatkówki dla ościennych szkół podstawowych; Przygotowanie uczniów do udziału w zawodach międzyszkolnych; Praca w Szkolnej Kapitule Stypendialnej;
|
Wzbogacanie bazy pomocy dydaktycznych wykonanych przez uczniów; Drobne naprawy sprzętu sportowego;
Udział w konkursach szkolnych i pozaszkolnych;
Organizacja życia uczniów szkole; Pozytywne motywowanie ucznia do pracy; Aktywne uczestnictwo uczniów we własnym usprawnianiu się;
Promocja szkoły w środowisku lokalnym, ukazywanie walorów naszego gimnazjum; Kontrola rozwoju ucznia; Stypendia naukowe i sportowe uczniów; |
Wg. Potrzeb;
Cały okres stażu;
Cały okres stażu;
Zgodnie z harmonogramem rozgrywek sportowych
rok szkolny 2005/2006
Cały okres stażu;
Czerwiec każdego roku szkolnego; |
|
Rozwijanie umiejętności obsługi komputera: - wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej w doskonaleniu pracy dydaktycznej i samokształceniowej; - wykorzystanie Internetu jako źródła informacji z zakresu sportu, wychowania fizycznego i zdrowia;
|
Opracowywanie materiałów: konspektów zajęć, scenariuszy, zestawień wyników testów , ich analizy oraz innych dokumentów; Tworzenie wzorów dyplomów ; Korzystanie z programów multimedialnych; Szybkie zdobywanie informacji; Przygotowanie dokumentacji awansu zawodowego ;
|
W miarę potrzeb;
Rok szkolny 2005/2006;
|
§ 5 ust. 2 pkt 2 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły |
|
Wypełnianie obowiązków opiekuna stażu nauczycieli kontraktowych : - zaprezentowanie własnego warsztatu pracy i umiejętności dydaktyczno-wychowawczych poprzez lekcje koleżeńskie prowadzone w obecności podopiecznych, - hospitowanie lekcji prowadzonych przez nauczycieli kontraktowych, - konsultacje - pomoc rozwiązywaniu aktualnych problemów; Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli wychowania fizycznego;
Praca w zespole humanistycznym : Działania w ramach WDN : Wygłaszanie referatów na zebraniach zespołu przedmiotowego i na konferencjach szkoleniowych Rady Pedagogicznej; Współpraca nauczycieli w-f ;
|
Współpraca metodyczna i merytoryczna – uzyskanie przez podopieczne stopnia nauczyciela mianowanego; Wykorzystywanie przez młodych nauczycieli wskazówek, nowych metod do własnej pracy; Umiejętność zastosowania przez stażystów pozyskanych wskazówek w rozwiązywaniu szkolnych problemów; Uatrakcyjnianie procesu lekcyjnego; Dzielenie się wiedzą, wymiana doświadczeń;
Organizacja uroczystości i imprez szkolnych; |
Zgodnie z ustalonym harmonogramem, oraz w miarę potrzeb;
Według potrzeb;
Zgodnie z planem szkoleń WDN;
Zgodnie z Planem Imprez Szkolnych;
|
§ 5 ust. 2 pkt 3a Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych opiekuńczych lub innych
§ 5 ust. 2pkt 3b Opracowanie co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą
|
|
Opracowanie i wdrożenie : - modułu programowego Aerobic- relaksacja; - programu z pływania dla uczniów nieumiejących pływać;
Opracowanie konspektów, artykułów, referatów i opublikowanie ich w Internecie lub złożenie w bazie konspektów w bibliotekach pedagogicznych dla nauczycieli; |
Podniesienie jakości pracy szkoły w realizacji działań edukacyjnych; Społeczne prowadzenie zajęć pozalekcyjnych z młodzieżą;
Dzielenie się swoja wiedzą i doświadczeniem zawodowym;
|
I semestr roku szkolnego 2004/2005 I sem. roku szkolnego 2005/2006 Według potrzeb;
II sem roku szkolnego 2004/2005; I sem roku szkolnego 2005/2006
|
§ 5 ust. 2 pkt 3d Aktywna i systematyczna współpraca z organizacjami działającymi na rzecz edukacji
|
|
Współpraca z Miejskim Centrum Oświaty w Dąbrowie Górniczej; Współpraca z Miejskim Szkolnym Związkiem Sportowym;
Aktywna działalność SKKT i współpraca z PTTK w Dąbrowie Górniczej;
Współpraca z Liceum Nr 5 w Dąbrowie Górniczej;
Współpraca z przedszkolem Nr 8 w Dąbrowie Górniczej;
Współpraca z ZNP w ramach działalności ZSIP;
Szkolenie bhp młodzieży na lekcjach wf - pogadanki;
|
Prowadzenie zajęć sportowych SKS; Uczestnictwo uczniów w rozgrywkach sportowych na szczeblu miejskim i rejonowym; Popularyzacja turystyki górskiej: - kształtowanie nawyku czynnego wypoczynku w otoczeniu przyrody; Dostrzeganie walorów krajoznawczych i kulturowych swojego regionu; Uczestnictwo w marszach na orientację „ Z kalkulatorem przez las”; Organizacja i przeprowadzenie Dnia Sportu dla dzieci z przedszkola - kształtowanie zdrowego stylu życia; Promowanie naszej szkoły w środowisku lokalnym; Troska o systematyczną poprawę warunków pracy, stanu bezpieczeństwa oraz higienę pracy; Poprawa bezpieczeństwa uczniów w szkole; |
Zgodnie z umowami;
Cały okres stażu zgodnie z kalendarzem imprez SZS;
Zgodnie z planem pracy SKKT;
Cyklicznie zgodnie z kalendarzem imprez;
Cyklicznie maj/czerwiec 2004/05, 2005/06 roku szkolnego;
Kadencja;
|
§ 5 ust. 2 pkt 3g Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z zadaniami szkoły
§ 5 ust. 2 pkt 3h Wykonywanie samodzielne lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich lub uzyskanie znacznych osiągnięć w pracy zawodowej |
|
Podjęcie studiów podyplomowych: Edukacja Zdrowotna i Wychowanie do Życia w Rodzinie; Propagowanie zdrowego stylu życia , promocja zdrowia;
Ukończenie szkolenia na egzaminatora OKE w Jaworznie
Pozyskiwanie sponsorów na organizację szkolnych imprez sportowych; Ukierunkowanie prac Samorządu Szkolnego na udział akcjach charytatywnych i pomoc poszkodowanym;
Wyróżnienia i nagrody; |
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji;
Organizacja i uczestnictwo w różnych imprezach sportowo-rekreacyjnych, integracja uczniów, profilaktyka; Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji, Przeprowadzanie i sprawdzanie gimnazjalnych egzaminów próbnych i zewnętrznych;
Nagrody dla uczniów biorących udział w konkursach, turniejach; Pomoc osobom w różny sposób poszkodowanym przez życie;
Satysfakcja i motywacja do dalszego działania; |
Rok szkolny 2004/2005
Cały okres stażu;
W okresie stażu;
W miarę możliwości;
W miarę potrzeb;
Zgromadzone przez cały okres stażu;
|
§ 5 ust. 2 pkt 4 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych |
|
Opis i analiza dwóch przypadków
|
Zdiagnozowanie dwóch przypadków edukacyjnych. Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych.
|
W okresie stażu; |
Opracowała Beata Stępień |